“hoe vergroot ik de veiligheid in een magazijn”.

Alle onderwerpen die ik hierbij kan bedenken zullen in de loop der tijd de revue passeren. In dit blog geen opgeheven vingertjes, geen opsomming van alle regels, geen droge serie wetsartikelen maar vooral praktische zaken, zaken van alledag.

Ik houd me vanzelfsprekend aanbevolen voor suggesties over onderwerpen, voor vragen en voor op- en aanmerkingen. De wijsheid heb ik zeker niet in pacht al loop ik toch alweer een jaartje of 30 tussen de magazijnstellingen.

maandag 16 september 2013

Onderdelen van een magazijnstelling

De volgorde van onderwerpen voor dit blog is van vloer naar dak als het gaat over magazijnstellingen, daarna komen de organisatorische zaken in magazijnen aan de orde.

Om geen verwarring te krijgen over de terminologie eerst een omschrijving van de benamingen van stellingonderdelen.

Magazijnstelling onderdelen
1 Rug afstandstuk 10 Legbord ondersteuningsligger
2 Frame opkoppelstuk 11 Houten Legbord
3 Muur bevestigingsbeugel 12 Legbord ondersteuningsligger
4 Frame voetplaat 13 Sigma profiel
5 Pallet ondersteuningsligger 14 Draagvermogenbord
6 Vat ondersteuning steun 15 Vloergeleiding
7 vat ondersteuning constructie 16 Sprinkler systeem
8 Verhoogde diepteligger 17 Frame beplating
9 Stalen legbord 18 Doorvalbeveiliging
19 P&D stations


*)Opmerking: Opslagsystemen mogen alleen aan muren/constructies worden verankerd als er schriftelijke toestemming is van de constructeur van het pand.

1 opmerking: